Rola asystentki stomatologicznej w gabinecie...


30 maja 2019, 13:14

Myśląc o gabinecie stomatologicznym pierwszą rzeczą, którą najczęściej wyobraża sobie potencjalny pacjent jest możliwie jak najszybsze wykonanie usługi lub zniwelowanie bólu. Jednak czy na pewno jest to najbardziej istotna kwestia podczas wizyty? W rzeczywistości jednym z podstawowych aspektów utrzymania odpowiedniej atmosfery w gabinecie są relacje między lekarzem, a higienistką oraz higienistką, a pacjentem. Bez odpowiednich relacji wizyta, mimo iż skutkowałaby wyleczeniem problemu w jamie ustnej nie byłaby w pełni satysfakcjonująca w przypadku wystąpienia problemów w komunikacji i mogłaby skutkować brakiem chęci do następnej wizyty.

            Praca w gabinecie stomatologicznym opiera się w dużej mierze na odpowiedniej komunikacji między zespołem, a leczonym człowiekiem. Jeżeli bojący sie pacjent przebywający na fotelu obserwuje napięte komunikaty między stomatologiem a jego asystą sam staje się bardziej podenerwowany i niepewny, przejmując atmosferę między nimi. W takim wypadku przebieg wizyty może nie być w stu procentach udany.

Rolą asystentki jest nie tylko wcześniejsze przygotowanie gabinetu oraz odpowiednich narzędzi, ale i stworzeniem atmosfery przyjaznej pacjentowi. Higienistki jak i asystentki stomatologiczne zazwyczaj mają pierwszy kontakt z pacjentem, zbierają od niego wywiad chorobowy, obserwują stan ogólny, po skończonej wizycie udzielają odpowiedniego instruktarzu higieny ale i zajmują sie profilaktyką po za gabinetem, prowadząc warsztaty. To właśnie ich zadaniem jest przekazanie informacji od stomatologa w najbardziej przystępny sposób.

Posiadanie w swoim zespole asysty nie tylko polepsza relacje z pacjentami, ale i usprawnia prace. Dentysta ma obok siebie osobę z odpowiednią wiedzą, która dokładnie wie, co aktualnie opracowuje lekarz i co w tym momencie należy podać lub przygotować. Oszczędza to czas oraz pozwala na bardziej skuteczne leczenie. Asystentki dbają również o sterylność narzędzi, dezynfekcje fotela żeby nie narazić następnego pacjenta na zakażenia oraz o ogólną organizacje. Pełnią bardzo ważną role w funkcjonowaniu gabinetu, mimo iż ich widoczna dla pacjenta praca nie odzwierciedla prawdziwej ilości zadań.
AC

Do tej pory nie pojawił się jeszcze żaden komentarz. Ale Ty możesz to zmienić ;)

Dodaj komentarz